Понедельник, 21.07.2025, 02:27
Приветствую Вас Гость | RSS

“Дивосвіт” української мови та літератури Рябовол О.М.

Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 13
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Блог

Главная » 2015 » Январь » 12 » Творчість Лесі Українки
20:46
Творчість Лесі Українки

Дергачівська гімназія №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку української літератури

у 8 класі на тему:

«Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.

Поезії «Ви щасливі, пречистії зорі», «Хотіла б я піснею стати»

 

(Застосування оновлених інтерактивних методів та прийомів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рябовол О.М.,

учитель української

 мови та літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014

Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.

Поезії «Ви щасливі, пречистії зорі», «Хотіла б я піснею стати»

Мета:

  • поглибити знання восьмикласників про життєвий і творчий шлях Лесі Українки;
  • ознайомити з тематикою творів;
  • спрямувати учнів на сприйняття поезії в єдності змісту і форми;
  • розвивати вміння виділяти основні мотиви у поезіях письменниці;
  • удосконалювати навички художнього аналізу віршів;
  • розвивати пошукову діяльність учнів, уміння зв'язно висловлювати свої думки, наводячи при цьому переконливі аргументи, власні твердження;
  • сприяти вихованню зацікавленості творчістю письменниці, вихованню почуття пошани, любові до Лесі Українки.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, урок біографічного дослідження.

Обладнання: портрет Лесі Українки, твори поетеси, фотоматеріали, презентація «Леся Українка», аудіозаписи віршів.

 

Методи і прийоми: випереджувальне завдання, виразне читання вірша, аналіз поезії, бесіда, «Незакінчене речення», «Гронування», «Загадкове число», виставка книг, робота з дидактичним матеріалом (тести), рефлексія, метод «Антивірус», літературна вікторина», «Кошик», гра «Так – Ні», «Асоціативний кущ»

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 

Люба юнь, до нас у  клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуєм ласкаво

На урок у восьмий клас.

 

Девіз уроку: Ніколи не кажи: «Я неук»

                       Завжди говори: «Я – зірка!»

 

На парту кожного із вас упала зірка. За допомогою цих зірочок ми визначимо в кінці уроку найактивнішого учня – найяскравішу зірочку. Тож бажаю вам і собі гарної подорожі та успіхів.

 

Учитель (під супровід пісні «Україночка» у виконанні О.Білозір)

У нашій літературі є імена, що не потребують ані пишних шат, ані високих означень та епітетів, бо вони входять у свідомість кожного з нас ще змалечку, як голос матері, як сонечко, як Батьківщина. До них належить ім'я безсмертної поетеси.

   Наш урок – дослідження присвячений життю і творчості Лесі Українки – видатної української письменниці.

  Французький поет ХV ст. Франсуа Війон написав такі рядки:

Я знаю, як кохають до загину,

Я знаю чорне, біле і рябе,

Я знаю, як Господь створив людину.

Я знаю все й не знаю лиш себе.

Переклад Л.Первомайського

   Пізнання самої себе було головним завданням і покликанням Лесі Українки. Леся з 14 років вела 30 – літню війну з хворобою. І при цьому чудово грала на фортепіано, малювала, перекладала твори європейської літератури (володіла більше, ніж 10 мовами), урешті – решт створила прекрасні вірші, поеми, драматичні твори.

    Це про неї І.Франко писав: «Від часу Шевченкового «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст цієї слабосилої, хворої дівчини».

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перш ніж розпочати урок, я пропоную пригадати основні віхи життя Лесі Українки, дізнатися, що ви пам’ятаєте із вивченого в попередніх класах.

 

Літературна вікторина «Що я пам’ятаю про Лесю Українку»

Прийом «Кошик» (із кошика треба дістати питання і дати відповідь – 2 учні по черзі)

  1. Улюблений жанр усної народної творчості Лесі Українки, яким вона скористалась у своїй письменницькій діяльності. (Казка)
  2. Прізвище письменниці до одруження. (Косач)
  3. Ім'я брата Лесі, якого вона найбільше любила і поважала. (Михайло)
  4. Хвороба, від якої поетеса лікувалася впродовж всього життя. (Туберкульоз)
  5. Село, де народилася Леся Українка. (Колодяжне)
  6. Місто для лікування і відпочинку письменниці. (Євпаторія)
  7. Ім'я матері Лесі. (Олена)
  8. Основна риса характеру поетеси, яку вона виявила у боротьбі зі своєю хворобою. (Мужність)
  9. Найулюбленіша книга Лесі. («Кобзар»)
  10. Відомий твір письменниці – «Казка про Оха - …». (Чародія)

 

ІІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку.

Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.

Поезії «Ви щасливі, пречистії зорі», «Хотіла б я піснею стати»

Мета:

  • поглибити знання восьмикласників про життєвий і творчий шлях Лесі Українки;
  • ознайомити з тематикою творів;
  • познайомитися із змістом поезій «Ви щасливі, пречистії зорі», «Хотіла б я піснею стати»;
  • розвивати вміння виділяти основні мотиви у поезіях письменниці;
  • удосконалювати навички художнього аналізу віршів;
  • розвивати пошукову діяльність учнів, уміння зв'язно висловлювати свої думки, наводячи при цьому переконливі аргументи, власні твердження;
  • сприяти вихованню зацікавленості творчістю письменниці, вихованню почуття пошани, любові до Лесі Українки.

Очікування.

Нам цікаво дізнатися, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Для цього пропоную скористатися одним із інтерактивних методів «Антивірус». Суть цього методу полягає в тому, що вам необхідно видалити непотрібні «віруси – результати». А з перших літер очікуваних слів – результатів необхідно скласти ключове слово.

Учні зачитують очікувані результати

 

Епіграф уроку:  Хто вам сказав, що я слабка,

Що я корюся долі?

Хіба тремтить моя рука

Чи пісня й думка кволі?

Леся Українка

 

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Життя і творчість Лесі Українки. Міні – доповіді учнів про поетесу.

    Готуючись до сьогоднішнього уроку, кожна група одержала випереджувальні завдання: підготувати повідомлення про певний період життя Лесі Українки.

 

Тож надаємо слово учасникам першої групи

І група

Повідомлення 1. Родина. Що ж означала для Лесі родина?

   Леся Українка (літературний псевдонім Лариси Петрівни Косач – Квітки ) народилася 25 лютого 1871 року в місті Звягелі (тепер Новгород – Волинський Житомирської області) у дворянській родині. Її батько Петро Антонович Косач був юристом.

   Ольга Драгоманова – Косач – мати Лесі Українки – уродженка Полтавщини, була жінкою особливою. Перша в Україні жінка – журналістка, перша жінка – академік, вона писала поезію, прозові твори, драми, критичні статті. Справжня патріотка, високо ерудована особистість, людина принципова і здатна на самопожертву – такою була мати Косачів, що прибраним ім'ям (Олена Пчілка) підкреслила ще одну прикметну рису своєї вдачі – працьовитість. Ця риса стала чеснотою усіх її шести дітей (двох синів та чотирьох дочок), особливо Лесі. Приклад матері був найбільшим виховним стимулом.

   Дві тітки Лесі були революціонерками. Дядько, Михайло Петрович Драгоманов – прогресивний діяч у галузі науки і культури. Друзями сім'ї були композитор Микола Лисенко, письменник Михайло Старицький.

   Отже, виховувалась майбутня письменниця серед волелюбно настроєних людей – гуманістів, патріотів своєї вітчизни.

 

Повідомлення 2.  Дитинство.

 Переведення Петра Косача по службі зробило постійним місцем проживання родини село Колодяжне неподалік міста Ковеля. Саме там минули дитинство і юність Лесі. Чарівна природа Волині, атмосфера доброзичливості й любові, що панувала в сім'ї, національне виховання – ось основні чинники формування характеру майбутньої письменниці.

Леся була другою дитиною в сім'ї. До 13 років вона була нерозлучною зі старшим братом Михайлом  за що їх жартома називали спільним ім'ям  – «Мишолосіє». Так одним іменем називали їх за нерозлучність, спільність інтересів і повне взаєморозуміння. Ці почуття брат і сестра плекали упродовж  усього життя.

    З раннього дитинства Леся любила музику, захоплювалась грою на фортепіано. Перешкодою в досконалому опануванні музичним мистецтвом стала застуда. З десятирічного віку Леся почала важко хворіти. Туберкульоз уразив спочатку кістки, потім легені, а наостанку – нирки. Хвороба закрила дівчинці двері до школи, перешкодила повноцінному спілкуванню з улюбленим другом – піаніно.

   Найулюбленішими книжками Михайла та Лесі були «Кобзар» Тараса Шевченка, оповідання Марка Вовчка, байки Л.Глібова, твори Гоголя. Захоплювалися діти казками, легендами, творами Пушкіна, Салтикова – Щедріна.

   Малі Косачі дружили з бідняцькими дітьми, бо батьки хотіли, щоб їхні діти зрозуміли, що рідний народ – це трудящий люд, щоб вони передусім навчилися шанувати свій народ, навчилися його звичаїв і мови. Леся любила народні гуляння, пісні, повір'я, носила національний костюм.

 

ІІ група

Повідомлення 3Перші поетичні спроби. Літературна діяльність.

    У 1878 році батька письменниці перевели на роботу до Луцька, куди в 1879 році переїхала вся родина. Лесі виповнилося 9 років, коли вона написала свій перший вірш, який присвятила засланій у Сибір тітці  - батьковій сестрі. З тринадцяти років Леся по – справжньому стала до літературної роботи. Її поезії друкувалися в Галичині.

   За ініціативою передової молоді, М.Старицького та М.Лисенка в Києві був організований літературний гурток «Плеяда». Леся Українка як один із керівників цього гуртка дуже багато зробила в справі організації перекладів творів світової літератури українською мовою.

   У 19 років для своєї молодшої сестри Леся написала підручник «Стародавня історія східних народів».

  Одночасно з віршами Леся Українка писала й оповідання, публіцистичні та літературознавчі праці, а також драматичні твори, які вона писала з особливим талантом.

    У 1893 році у Львові за допомогою І.Франка виходить перша збірка віршів письменниці – «На крилах пісень».

    З середини 90 – х років Леся Українка зближується з членами таємних марксистських гуртків, починає вивчати марксизм, що позначилося на віршах її другої збірки – «Думи і мрії», яка вийшла 1899 року у Львові.

   У 1902 році у Чернівцях виходить третя збірка поезій поетеси «Відгуки»

ІІІ група

 

Повідомлення 4.  Боротьба з хворобою.

   У 1883 році Лесі в Києві прооперували ліву руку, що позбавило її можливості грати на фортепіано (дівчинка мала неабиякі музикальні здібності). З цього часу назавжди скінчилося Лесине навчання з учителями, вона самотужки здобувала освіту – джерелом знань для неї були книжки і саме життя.

    Пізніше в Берліні Лесі прооперували ногу, а туберкульоз прокинувся в легенях, а потім у нирках. Але в боротьбі з хворобою Леся настільки загартувалася, що самостійно вивчила мови – французьку, англійську, італійську, німецьку, польську, болгарську, старогрецьку, латину.

   Стан здоров'я письменниці погіршився, і вона їздить на лікування в Грузію і Єгипет. Та незважаючи на важкий фізичний стан, перемагаючи біль силою свого духу, Леся Українка саме в останні 4 – 5 передсмертних років створила такі геніальні твори, як «Лісова пісня», «Камінний господар», «Оргія», «Триптих».

   Це була титанічного духу жінка, донька Прометея…

(Останнє фото поетеси.)

  

Це фото Лесі Українки, уже смертельно хворої. Але ми бачимо той же мудрий, пророчий, добрий, хоч і засмучений погляд, чисте, ясне чоло…

 

ІV група

 

Повідомлення 5.  Останні роки життя. Вшанування пам'яті

Вірним побратимом, другом, чоловіком став відомий український фольклорист Климентій Васильович Квітка, з яким вона одружилася у 1908 році.  Останні роки Леся Українка жила в Грузії та Єгипті. Невблаганно прогресувала хвороба. Перемагаючи тяжкі страждання, вона знаходила силу працювати. На Кавказі вона все частіше згадувала волинське дитинство, перед нею поставали картини задумливої поліської краси. Так виникла «Лісова пісня», яка була написана за кілька днів тяжкохворою поетесою.

Леся Українка померла 1 серпня 1913 року в грузинському містечку Сурамі. Тіло її перевезли до Києва і поховали на Байковому кладовищі.

  Їй присвячено художній фільм М.Мащенка «Іду до тебе» (1972) за сценарієм І.Драча, науково-популярні картини «Леся Українка» (1957), «Леся Українка» (1969), документальну стрічку «Леся Українка» (1971). Найвідоміші екранізації її творів — «Лісова пісня» (1961) В.Івченка та «Лісова пісня. Мавка» (1980) Ю.Іллєнка, «Спокуса Дон Жуана» (1985) В.Левіна, телевізійна вистава «Оргія» (1991).

У багатьох містах України і за її межами є музеї Лесі Українки та побудовано пам’ятники. Музей Лесі Українки у Києві, Колодяжному, Новограді-Волинському, Сурамі, Ялті. У цьому році у лютому місяці все прогресивне людство урочисто відзначило 140-річчя з дня народження Лесі Українки.

Використання образу Лесі Українки

 

Банкнота 2001 року номіналом 200 гривень

Банкнота 2007 року номіналом 200 гривень

 

   Премія імені Лесі Українки з 1972року за кращий твір для дітей. Площі, вулиці, театри, виші, установи, підприємства носять ім'я Лесі Українки. Її життя і творчість вивчає Науково-дослідний інститут Лесі Українки.

Презентація «Вшанування пам'яті Лесі Українки»

Презентація «Наречена іменем своєї землі»

2. Гра «Так – Ні» (учні підносять картки з написами «Так – Ні»

·                    Леся Українка – це псевдонім Л.П. Косач. (Так )

·                    Уроки гри на фортепіано Леся брала в М. Лисенка. (Так )

·                    Леся в дитинстві не дружила з ровесниками. (Ні)

·                    Перша збірка називалася «На крилах пісень». (Так )

·                    Леся Українка писала лише вірші. (Ні)

·                    У сім'ї Косачів було 6 дітей. (Так )

·                    І.Франко був другом родини Косачів. (Так )

·                    С. Мержинський був чоловіком Лесі Українки. (Ні)

·                    Леся Українка перекладала твори європейської літератури українською мовою. (Так )

·                    Леся Українка не була в Єгипті. (Ні)

·                    Поховано поетесу в Грузії. (Ні)

3. Складіть «Доміно» - «Життєдіяльність Лесі Українки»

(Леся Українка – письменниця – фольклорист – музикант – мовознавець – здібності у малюванні – авторка навчальної літератури – перекладач – керівник гуртка «Плеяда» - автор публіцистичних праць – драматург – агітатор за боротьбу проти капіталізму).

4. Поетичні перлини Лесі Українки.

  Учитель (тихо звучить музика П.І.Чайковського «Вальс квітів»

Поезіє, журо і віро!

Допоки слово буде жить,

Твоєї істинності міра:

Людино, що тобі болить?

Б.Бунчук

Наступний етап нашого сьогоднішнього уроку я почну з того, що запалю свічку.                             

Хай палає свічка. Хай палає,

Поєднає нас вона в цей час.

Друзів голоси нехай лунають,

Слово Лесине, зорій між нас.

   Поезія – це той вогник людських почуттів і думок, який запалював душі інших людей. Запрошую вас до царства мудрого й красивого, правдивого й чуйного, сильного і ласкавого, доброго і мужнього слова Лесі Українки. Про ліричні твори поетеси ми поговоримо саме зараз.

    Прочитавши першу поетичну збірку Лесі Українки «На крилах пісень», Микола Євшан писав: «Це талант наскрізь мужній, хоч не позбавлений жіночої грації і ніжності… «Крила пісні» для Лесі Українки – це не поетична фраза, а потреба душі…».

   Вірші Лесі Українки підкуповують справжнім ліризмом, непідробною щирістю, мелодійністю слова, громадянським пафосом. Поетеса захоплює нас незламною силою духу, адже перемагаючи постійний біль, вона мужньо вела «тридцятилітню війну» з невиліковною хворобою і творила оптимістичні вірші:

Хто вам сказав, що я слабка,

Що я корюся долі?

Хіба тремтить моя рука

Чи пісня й думка кволі?

 

   Леся Українка неодноразово висвітлювала у своїй творчості тему гармонійної єдності людини і природи, що яскраво розкрита у поезіях: «Ви щасливі, пречистії зорі…», «Хотіла б я піснею стати», «Стояла я і слухала весну», «Давня весна» та інші.

З першими двома поезіями ми сьогодні і познайомимося.

1900 рік…   Леся Українка написала вірш «Ви щасливі, пречистії зорі…», який увійшов до циклу «Хвилини».  Зображуючи картину небесної краси, виділяючи на тлі лагідних небес палкі, огнисті зорі, авторка передає розгортання особистих почуттів.

 У поетеси чимало творів, де згадуються зорі. Є навіть цикл «Зоряне небо». Небо – це вічна загадка людства, воно завжди притягує увагу мрійників, а надто поетів. Це одвічний символ безмежності, вічності.

5. Ідейно – художній аналіз поезії Лесі Українки «Ви щасливі, пречистії зорі…»

5.1. Слухаємо поезію «Ви щасливі, пречистії зорі…» в аудіозаписі.

5. 2. Бесіда за запитаннями:

·                    Яке враження справив на вас вірш?

·                    Яку картину уявили ви, прослухавши цю поезію?

·                    Яка тема поезії? ( відтворення мрії поетеси – стати зорею, зіркою).

·                    Яка головна думка поезії? (оптимізм, воля, цілеспрямованість допомагають поетесі долати власну хворобу, життєві труднощі).

·                    Заповніть схему епітетами, якими поетеса характеризує зорі

·                    Чому лірична героїня заздрить зорям?

·                    Чи може бути такою людина?

·                    Який це вид лірики?

·                    Які художні засоби використано у вірші?

 (епітети: «щасливі, пречистії зорі», «високі зорі», «холодні, ясні, тверді зорі»; порівняння: «зорі, наче з кришталю»; повтори: «ви щасливі…», «я б…», «…зорі».

5.3 Прийом «Загадкове число»

Поміркуйте і скажіть, яке значення в житті Лесі Українки мають ці числа?

25;

10;

1883;

1871;

1893;

19;

1913.

6. Запитання учням:

- Скажіть, будь ласка, як Леся Українка ставилася до музики, до пісень? (відповіді учнів)

6.1. Слово вчителя.

   Пісня! Як багато вона важить у житті людини! У ній – минуле, сучасне і майбутнє. У ній найповніше виявилася душа народу. Українська пісня ніколи не відривалася від життя. Воно завжди було її джерелом і об’єктом відображення. Народна пісенність як дзеркало життя і поглядів трудящих відзначається винятковою вірністю, бо вона вивірена багатим досвідом поколінь, відшліфована впродовж віків найталановитішими представниками народу, облагороджена чистим народним сумлінням. Саме в цьому  - секрет її невмирущої поетичної краси і загальнонародного звучання.

    Отже, сьогодні ми дізнаємося ще й про те, чому лірична героїня поезії Лесі Українки виявила бажання стати піснею.

«У чужій душі – мов серед ночі», - стверджує прислів’я. Але справжня майстерність якраз і виявляється у тому, що твір митця дає змогу читачеві не тільки зазирнути в поетову душу, а й побачити відбиток чогось свого, потаємного, проте близького всьому людству. А відтак читач краще пізнає самого себе.

6. 2. Виразне читання поезії «Хотіла б я піснею стати».

6. 3. Запитання і завдання:

  • Який настрій викликає поезія?
  • Якою є тема твору? (бажання ліричної героїні вірша стати піснею, яка була б відомою в усьому світі).
  • Яка ідея вірша? (возвеличення прагнення творити красу і дарувати всім щастя).
  • Яка основна думка поезії? (пісня допомагає кожному мріяти про щастя, радість, долати життєві труднощі)
  • Чому поетеса, на вашу думку, прагнула стати піснею? (щоб вільно по світу літати, щоб вітер розносив луну, щоб аж під яснії зорі полинути співом дзвінким, упасти на хвилі прозорі, буяти над морем хибким)

 

6. 4. Прослуховування в аудіозаписі вірша.

 

6. 5. Практичне опрацювання матеріалу

 

І група

  • Які художні засоби використовує поетеса?  Визначте їхню роль у розкритті основної думки.

(епітети: «ясна хвилина», «ясні зорі», «спів дзвінкий», «хвилі прозорі», «море хибне», «щастя таємне»; метафори:»вітер розносив луну», «полинути співом», «упасти на хвилі», «лунали мрії»; порівняння: «ясніші, ніж зорі яснії»; «гучніші, ніж море гучне»; повтори:  «ясніші…яснії», «гучніше…гучне», «мої…», «моє…».

ІІ група «Асоціативний кущ»

  • Створіть асоціативний кущ до слова пісня

 

ІІІ група

Доведіть, що лірична героїня – яскрава особистість. Назвіть риси її характеру.

ІV група.

Спробуйте передати барвами, якою ви уявляєте пісню ліричної героїні.

(Учні звітують про виконане завдання)

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1. Тестові завдання. Тести за творчістю Лесі Українки.

1.Справжнє ім'я Лесі Українки:

а) Марія Олександрівна Вілінська;

б) Наталія Іванівна Кобринська;

в) Лариса Петрівна Косач.

2. Лариса Косач здобувала освіту:

а) у Київському університеті;

б) у Петербурзі;

в) вдома.

3. Уперше поезії Лесі Українки були опубліковані в журналі:

а) “Літературно-науковий вісник”;

б) “Житіє і слово”;

в) “Зоря”.

4. Леся Українка була членом гуртка:

а) “Плеяда”;                    

б) “Київська громада”;       

в) “Жіноча громада”.

5. Леся Українка народилася:

а) у с.Колодяжному;      

б) у м.Звягелі;       

в) у м.Гура-Гумора.

6. Літературний псевдонім матері Лесі Українки:

а) Ганна Барвінок;          

б) Олена Пчілка;   

в) Дніпрова Чайка

7. Як називалася, де й коли вийшла перша поетична збірка Лесі Українки?

 

а) “Подорож до моря”;   

б) “На крилах пісень”;         

в) “З вершин і низин”;

8.    де:            

а) у Львові;      

б) Чернівцях;                       

в) Києві;

 

9. коли:

а) в 1884;                         

б) у 1891;                             

в) у 1893.

 

10. Леся Українка виявила бажання стати:

а) легендою;

б) піснею;

в) казкою;

11. “Від часу Шевченкового ”Поховайте та вставайте, кайдани порвіте” Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як з уст сеї слабосилої, хворої дівчини”, - писав:

а) М.Коцюбинський;         

б) І. Франко;           

в) О. Маковей.

12. Спів поетеси під зорями буде:

а) дзвінким;

б) гучним;                             

в) знайомим.

 

VІ. Рефлексія. За допомогою методу «Мікрофон» закінчити речення:

Продовжте речення:

  • « На уроці я навчився…»,
  • «Я дізналася , що…»,
  • «Мені сподобалося…»,
  • «Мої очікування…».
  • Що було цікавого на уроці?
  • Чи поділитесь ви з батьками своїми враженнями від уроку?
  • Пригадайте поставлену мету на початку уроку. Чи досягли ми її?

 

Урок пройшов

Недаремно

Результативно

Творчо

Ідеально

Змістовно

Звичайно

Активно

Повільно

Корисно

Дохідливо

Нецікаво

Цікаво

Без нудьги

Миттєво

Ефективно

Емоційно

Геніально

Збентежено

Непередбачено

Душевно

 

Я працював ( - ла)

Із задоволенням

Із запалом

Завзято

Досконало

Енергійно

Дружно

Плідно

Старанно

Творчо

Активно

Відповідально

Зворушливо

Достойно

Доброзичливо

Погано

Без ініціативи

Повільно

Незадовільно

Мені було байдуже

Я заздрив товаришам, які гарно відповідали

Домашнє завдання. Обов’язкове: Вивчити поезію «Хотіла б я піснею стати» напам'ять. Скласти 5 питань до біографії Лесі Українки.

За бажанням: намалювати ілюстрації до вивчених віршів (на вибір)

Оцінювання

Заключне слово вчителя (на фоні музики)

  • А тепер підрахуйте свої зірочки, щоби визначити найяскравішого, найрозумнішого на уроці. Візьміть свої зірочки і підніміть їх угору. Утворимо своє зоряне небо, приєднаємося до зоряного шляху. Подивіться, як вони яскраво палахкотять.

 

Ось вже б'є  Годинник Часу,

Час настав прощатися.

Дуже прошу, вас шановні,

У своїх палких серденьках

Залишити назавжди

Хоч краплинку дивини.

І та зірочка – зірничка

Буде вам світити вічно.

 

  • Дякую за урок. Кажуть люди: кожна падаюча зірка приносить людині щастя. Тож нехай ваше життя буде вічним зорепадом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотров: 6691 | Добавил: ukrainian | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
avatar
0
1 Виктория1972 • 18:20, 13.01.2015
Уроки ОлениМихайлівни  відрізняються ясністю мети,чіткістю планування, доступністю викладу матеріалу. Надзвичайна енергійність,
високі педагогічні здібності і вдумливе вирішення навчально-виховних завдань у
процесі навчання молодших школярів – головні складові високої педагогічної майстерності й успіхів педагога.Учительдомагається глибоких і міцних знань через постійну активізацію розумової,
пізнавальної діяльності учнів, створення проблемних ситуацій. Значну увагу
приділяє індивідуальній і диференційованій роботі.У полі зорупедагога завжди учень як особистість з індивідуальним способом мислення,
вмінням висловлюватися, бути уважним, здібним, працьовитим. Олена Михайлівна уміє
надзвичайно тонко керувати процесом навчання, стимулювати активність учнів,
створювати пошукові ситуації, органічно поєднувати колективні форми роботи з
груповими та індивідуальними. Вчитель вдало використовує ігрові форми роботи. На уроках цієївчительки йде постійний процес формування загальнолюдських цінностей, уміле
залучення школярів до високого духовного світу української культури. Цьому
сприяє серйозна підготовка педагога до занять, доцільне унаочнення, вдале
використання різноманітного народознавчого матеріалу, широке застосування міжпредметних зв'язків,цікава організація пізнавальної діяльності учнів.Велику увагувчитель приділяє розвитку вмінь та навичок  школярів працювати з комп’ютером та іншимиджерелами інформації.Під умілимкерівництвом свого наставника діти складають казки, вірші, пишуть
твори-мініатюри, збирають фольклор  тощо.Педагог широковикористовує евристичні методи навчання, добирає для учнів інформацію
особистісного значення. Її учні уміють аналізувати, зіставляти, досліджувати,
узгоджувати. Досягається це постановкою проблемних запитань, створенням
складних ситуацій, бесідою евристичного характеру, простим спонуканням до
мислення: “Поміркуй”, “Як ти вважаєш?” .Олена Михайлівна– улюблений учитель для своїх вихованців, її учні назавжди залишають у своєму
серці мудру настанову, що найкращий орієнтир у житті кожної людини – це знання.
Саме за такими учителями, щирими, гуманними, уважними, які завжди бачать себе у
дітях, поєднують мрії і реальність у планах та діяннях, - майбутнє освіти
України.  Вчительпочаткових класів дергачівської гімназії №3 Свічкар В.І.
avatar
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Январь 2015  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Copyright MyCorp © 2025
Бесплатный хостинг uCoz